Prema SSHRC studiji (2019.) 67% vozača ne koristi sustave za pomoć u vožnji osim ako se ne aktiviraju automatski, a Renault intenzivno radi na preokretu ovog trenda.
Napredni sustavi za pomoć u vožnji vozaču (ADAS) su inteligentni sustavi koji se oslanjaju na napredne tehnologije (radari, softver, kamere itd.) koje pomažu vozaču na putovanjima.
SISTEMI ZA AUTOMATIZIRANU VOŽNJU
Većina ADAS sistema radi bez ljudske intervencije, poput sustava automatskog kočenja u nuždi (AEBS za pješake). Novi sustavi uskoro će najaviti dolazak automatizirane vožnje obzirom da Grupa Renault već nekoliko godina svoja vozila oprema sustavima za pomoć u vožnji.
Tri adas verzije za sigurnu vožnju u svim uvjetima
Napredni sustavi za pomoć u vožnji su podijeljeni u 3 kategorije: sigurnost, vožnja i parkiranje. Svrha sustava za pomoć u vožnji je unapređenje korisničke sigurnosti i udobnosti sa smanjenjem rizika od ozbiljnih nesreća.
Sigurnost
Inteligentni sustavi za pomoć u vožnji analiziraju uvjete vožnje, upozoravaju vozača na sve rizike i poduzimaju mjere ako je opasnost neizbježna.
Vožnja
S različitim tehnologijama koje čine vožnju jednostavnijom i sigurnijom možete bezbrižno uživati vozeći svoj automobil.
Parkiranje
Sustavi za pomoć pri parkiranju olakšavaju upravljanje, povećavaju sigurnost i štite vaše vozilo, ali i okoliš.
OTKRIJTE RENAULT NAPREDNE SUSTAVE ZA POMOĆ U VOŽNJI
Vaše vozilo upozorava vozača kada neki putnik otvori vrata. Pali se lampica u retrovizoru te vizualno i zvučno upozorenje na kontrolnoj ploči.
UPOZORENJE NA MRTVI KUT
Upozorenje na mrtvi kut
Aktivan iznad 15 km/h (ili 30 km/h ovisno o modelu), upozorava vozača, putem signala u retrovizoru, na vozilo koje nije vidljivo u njegovom vidokrugu.
POMOĆ PRI NAGLOM KOČENJU
Pomoć pri naglom kočenju
U slučaju opasnosti od frontalnog sudara, sustav upozorava vozače kako bi mogli poduzeti odgovarajuće hitne radnje. Sustav automatski koči ako vozači ne reagiraju unatoč raznim emitiranim upozorenjima.
KAMERA S PRIKAZOM OD 360°
Kamera s prikazom od 360°
4 kamere rekonstruiraju okolinu vozila u 360° kako bi vozači mogli sigurno izvršiti svoj manevar.
SPREČAVANJE NAPUŠTANJA VOZNE TRAKE
Sprečavanje napuštanja vozne trake
Vozilo automatski ispravlja putanju ako detektira mogući sudar.
Napredni Renault sustavi za pomoć u vožnji
SIGURNOST
Dostupnost naprednih sustava za pomoć u vožnji razlikuje se ovisno o modelu
Austral E-Tech full hybrid
Megane E-Tech 100% electric
Clio E-Tech full hybrid
Captur E-Tech full hybrid
Megane Conquest E-Tech full hybrid
upozorenje na promjenu voznog traka
x
x
upozorenje na nenamjernu promjenu voznog traka
x
x
x
x
upozorenje na vozilo u mrtvom kutu
x
x
x
x
x
upozorenja na vozilo u mrtvom kutu i sustav za sprječavanje izlaska iz voznog traka u slučaju pretjecanja
x
x
sustav za zadržavanje vozila u prometnom taku
x
x
x
x
x
automatsko uključivanje kratkih/dugih svjetla
x
x
x
x
x
prilagodljiva LED svjetla
x
x
sustav automatskog kočenja u vožnji unatrag
x
x
sustav aktivnog kočenja u nuždi s pomoći u vožnji raskrižjima
x
x
sustav aktivnog kočenja u nuždi na gradskim/izvangradskim cestama s funkcijom prepoznavanja biciklista i pješaka
x
x
x
x
x
matrix LED vision
x
prepoznavanje prometnih znakova
x
x
x
x
prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine
x
x
x
sustav za siguran izlazak putnika
x
x
sustav za otkrivanje umora vozača
x
x
VOŽNJA
Dostupnost naprednih sustava za pomoć u vožnji razlikuje se ovisno o modelu
Austral E-Tech full hybrid
Megane E-Tech 100% electric
Clio E-Tech full hybrid
Captur E-Tech full hybrid
Megane Conquest E-Tech full hybrid
aktivna pomoć vozaču
x
x
9,3-inčni head-up zaslon
x
sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici
x
x
x
x
x
upozorenje na sigurnostni razmak
x
x
x
x
ograničivać brzine
x
x
x
x
x
adaptivni tempomat
x
x
x
x
x
PARKIRANJE
Dostupnost naprednih sustava za pomoć u vožnji razlikuje se ovisno o modelu