2022., velika godina za renault 5

Renault 5 legenda je od 1972.  Istinski simbol pop-kulture, ovo mitsko vozilo majstor je redizajna. 50 godina kasnije Renault 5 slavi svoju godišnjicu inovativnim iznenađenjima.

Priča o "superautomobilu"

PODRIJETLO I IZRADA
Renault 5 interior

PODRIJETLO

Potomak 1970-ih
Krajem 60-ih i početkom 70-ih društvo je bilo u prijelaznom razdoblju. Mladi su predvodili trendove. Željeli su biti opušteni, u trendu, a pritom su zagovarali rodnu jednakost. 
Renault je, kao napredna tvrtka, vodio računa o društvenim promjenama. Projektirao je asortiman na temelju nastanka srednje klase i osmislio svestran automobil, s jedinstvenim i nekonformističkim dizajnom, za žene i mlade.

Renault komunikacija – sva prava pridržana
Renault 5 design

IZRADA

"Zabavan i prijateljski" automobil
Cilj projekta 122 bio je prodrmati segment malih automobila. Nastavljajući se na uspjeh modela 4L, R5 je bio u istom cjenovnom rasponu i imao je istu specifikaciju dizajna, no u znatno ljepšoj karoseriji.

Stil modela R5 istaknuo se od prvog poteza olovkom u fazi dizajniranja. Pierre Dreyfus, koji je obično bio usmjeren na praktičnost, pametno je reorganizirao prostor, pa je 122 sa svojim zaobljenim oblikom postao "zabavan i prijateljski".

Renault komunikacija – sva prava pridržana
POKRETANJE I OGLAŠIVAČKA LEGENDA
Renault 5 launch

POKRETANJE

"Ja sam Renault 5, provozajte me"
Veliko pokretanje dogodilo se u siječnju 1972.: 1.920 narančastih ili jabuka-zelenih automobila, ukrašenih očima na prednjim svjetlima i naljepnicama u obliku oblačića na vratima s riječima: "Ja sam Renault 5, provozajte me", bilo je izloženo u salonima. U glavnim francuskim gradovima organizirane su parade na kojima ih je svatko mogao probno provozati.

Renault komunikacija – sva prava pridržana
Renault 5 70 years

OGLAŠIVAČKA LEGENDA

Medijski "Superautomobil" – superzvijezda
Renault 5 postao je "Superautomobil" na temelju ideje Simone Guibert, umjetničke direktorice u Publicisu. Mediji su se bacili na izvještavanje o tom fenomenu, a nenadmašna je kampanja započela. Renault 5 bio je posvuda, na radiju, TV-u, u novinama, uz ceste. Prezentiran je kao osoba, a ne kao predmet – originalnost kampanje učinila ga je privlačnim publici. Trenutačan uspjeh!

Renault komunikacija – sva prava pridržana
OSNAŽIVANJE ŽENA
Mali protagonist promjene
Konvencije obiteljskog života potpuno su se promijenile. Žene su išle na posao, bile su u pokretu i trebao im je mali, svestrani automobil.

Renault 5 bio je savršen za to i, kad je plasiran na tržište, dosegnuo je trećinu žena. Malen, modularan i prostran, mogao je lako primiti četiri odrasle osobe ili par s djecom. Inženjeri su straga dizajnirali sigurno "mjesto za djecu". Straga nije imao vrata ni prozore koji se mogu otvoriti. U prtljažnik ste mogli staviti sve svakodnevne potrepštine i opremu za odmor.

Renault komunikacija – sva prava pridržana
SIMBOL JEDNE ERE
"Automobil za svakoga"
Uspjeh modela Renault 5 nadmašio je sva očekivanja. Kad je pokrenut, isporuka je trajala svega nekoliko mjeseci. Taj dašak svježine privlačio je kupce. R5 stoga je bio automobil za mlade i mlade u srcu, s bočicama za hranjenje i trapezicama.

Taj transgeneracijski automobil nije bio samo malen, bio je i "automobil za svakoga". Od početne razine do sportske, najmodernije verzije, pa sve do automatskog modela i dalje, taj automobil imao je brojne verzije za brojne kategorije kupaca.

Između 1972. i 1985. proizvedeno je 5,5 milijuna primjeraka. Prodavan na svih pet kontinenata, Renault 5 nije bio samo jedini model jedne robne marke, već i automobil desetljeća!

Renault komunikacija – sva prava pridržana
GLOBALNI USPJEH
Karijera na svih 5 kontinenata
R5 u Europi je ostvario munjevit uspjeh. Kad je Renault 5 plasiran na tržište, bio je na 2. mjestu najprodavanijih automobila u Europi, iza Fiata 127. S pojavljivanjem novih verzija postalo je jasno da neće stati na tome, pripremajući se da privuče nove korisnike.

Godine 1975. Renault 5 je zauzeo vodeću poziciju novom španjolskom verzijom "Siete". Sljedeće godine postao je najbolje prodavani Renault u inozemstvu.

U prethodnih nekoliko godina R5 prodan u inozemstvu predstavljao je 60 % ukupne proizvodnje. Godine 1980. njegova verzija s 5 vrata bio je 2. najprodavaniji automobil na svijetu!

Renault komunikacija – sva prava pridržana

Električni renault 5 e-tech prototype

Moderniji i električniji no ikad prije
Robna marka Renault ušla je u novu eru pokrećući vlastiti "Novi val". Postajući znak za tehnologiju, uslugu i energiju, unosi dašak modernosti u europsku automobilsku industriju.

Električni Renault 5 E-Tech Prototype predstavljen je u siječnju 2021. Pokazuje želju tvrtke Renault da proširi upotrebu električnih automobila u Europi, s modernom verzijom popularnog automobila. 

Renault 5 Prototype kompaktan je gradski automobil prepun šarma koji lansira jednu od legendi marke Renault u budućnost svojom potpuno električnom verzijom. Zadržao je svoju zabavnu i drsku stranu, s vrlo "živom" žutom karoserijom i originalnim, modernim dizajnom modela R5. Odabrana oprema i materijali nadahnuti su svemirima elektronike, namještaja i sporta.

Renault 5

 
R5 slavi svoju 50. godišnjicu
Kako bi proslavio svoju 50. godišnjicu, Renault 5 provodi vas prošlošću, sadašnjošću i budućnošću!

Doživite godišnjicu ovog bezvremenskog Superautomobila. Na rasporedu: umjetnička djela i suradnje, osvrt na prošlost i izložbe, s mnogo drugih iznenađenja.

Ostanite povezani! Na našim društvenim mrežama pogledajte šareni pop-art kalendar događanja u povodu proslave obljetnice R5.