Étoile Filante: brzina mu je drugo ime Naziv Filante nadahnut je modelom Étoile Filante, jednosjedom koji je novinarima predstavljen 22. lipnja 1956. na stazi Montlhéry izvan Pariza. U rujnu iste godine postavio je sljedeće brzinske rekorde u američkom Bonneville Salt Flatsu:
- 306,9 km/h na stazi dugačkoj jedan kilometar
- 308,85 km/h na stazi dugačkoj pet kilometara
- 307,7 km/h na stazi dugačkoj jedan i pol kilometar
- 280,8 km/h na stazi dugačkoj osam kilometara.
Étoile Filante posudio je većinu aerodinamičnih komponenti (kao što su dvije repne peraje) iz svijeta zrakoplovstva. Taj izvanredni trkaći automobil imao je izuzetno snažan turbinski motor s pogonom na kerozinsko gorivo te je razvijao 270 KS pri 28.000 o/min. Cjevasta karoserija tog rekordera bila je izrađena od poliestera, a njegov jednostupanjski mjenjač Transfluide kasnije se ugrađivao i u model Frégate. Doduše, u poluautomatskoj izvedbi. Étoile Filante učvrstio je položaj marke Renault u SAD-u te joj omogućio da istraži upravljačka i kočna svojstva automobila uske konstrukcije pri velikim brzinama.
„Uz spomenuti povijesni i tehnički aspekt, naziv Filante potječe od francuskog glagola ‚filer’, što znači ‚vrtjeti se, rastezati, izdužiti’. Cilj nam je bio prizvati u svijest dugačku, vitku siluetu našeg koncepta te istaknuti koliko je pozornosti poklonjeno svakom djeliću njegove vješto izbrušene karoserije. Filante, sinonim za lakoću, brzinu i učinkovitost, podsjeća nas na zvijezde padalice, svemirska prostranstva i svijet zrakoplovstva”, objašnjava Sylvia.