nova vozila Renault

RENAULT FILANTE RECORD 2025: IME S DVOSTRUKIM ZNAČENJEM

Ambiciozno vozilo koje nadahnuće crpi iz dva prestižna izvora: ime ovog modela nadahnuto je dvama povijesnim Renault jednosjedima: 40 CV des Records i Étoile Filante (zvijezda padalica).


U dvadesetim i pedesetim godinama prošlog stoljeća, ti su lovci na rekorde osvojili niz priznanja za brzinu i izdržljivost. Njihovim stopama sada kreće Renault Filante Record 2025, električni pokazni automobil koji želi postaviti nove rekorde kategoriji učinkovitosti. Sylvia Dos Santos, voditeljica Odjela za strategiju imenovanja proizvoda u Renault odjelu za globalni marketing, objašnjava na koji način ime tog modela odražava revolucionarni duh i inovativnost marke.  
Laboratorij na kotačima, poznatiji kao Renault Filante Record 2025, služi za ispitivanje aerodinamike, tehnologija i inovacija te je osmišljen da pomakne granice učinkovitosti. U prvoj polovici 2025. godine pokušat će ostvariti nove rekorde u pogledu potrošnje i dosega. Neobično ime koje taj automobil nosi nadahnuto je dvama čuvenim rekorderima iz Renault povijesti: modelima 40 CV des Records i Étoile Filante. „Povodom stote godišnjice prvih rekorda koje je postavio 40 CV des Records, naš Renault Filante odaje počast nasljeđu marke koja sudjelovanjem u automobilističkim sportovima i obaranjem rekorda promiče tehnološke inovacije i zagovara daljnji razvoj.” Sylvia Dos Santos, voditeljica Odjela za strategiju imenovanja proizvoda, Renault odjel za globalni marketing 28. veljače 2025.
Étoile Filante: brzina mu je drugo ime Naziv Filante nadahnut je modelom Étoile Filante, jednosjedom koji je novinarima predstavljen 22. lipnja 1956. na stazi Montlhéry izvan Pariza. U rujnu iste godine postavio je sljedeće brzinske rekorde u američkom Bonneville Salt Flatsu: 
  • 306,9 km/h na stazi dugačkoj jedan kilometar
  • 308,85 km/h na stazi dugačkoj pet kilometara 
  • 307,7 km/h na stazi dugačkoj jedan i pol kilometar 
  • 280,8 km/h na stazi dugačkoj osam kilometara.


Étoile Filante posudio je većinu aerodinamičnih komponenti (kao što su dvije repne peraje) iz svijeta zrakoplovstva. Taj izvanredni trkaći automobil imao je izuzetno snažan turbinski motor s pogonom na kerozinsko gorivo te je razvijao 270 KS pri 28.000 o/min. Cjevasta karoserija tog rekordera bila je izrađena od poliestera, a njegov jednostupanjski mjenjač Transfluide kasnije se ugrađivao i u model Frégate. Doduše, u poluautomatskoj izvedbi. Étoile Filante učvrstio je položaj marke Renault u SAD-u te joj omogućio da istraži upravljačka i kočna svojstva automobila uske konstrukcije pri velikim brzinama. 

„Uz spomenuti povijesni i tehnički aspekt, naziv Filante potječe od francuskog glagola ‚filer’, što znači ‚vrtjeti se, rastezati, izdužiti’. Cilj nam je bio prizvati u svijest dugačku, vitku siluetu našeg koncepta te istaknuti koliko je pozornosti poklonjeno svakom djeliću njegove vješto izbrušene karoserije. Filante, sinonim za lakoću, brzinu i učinkovitost, podsjeća nas na zvijezde padalice, svemirska prostranstva i svijet zrakoplovstva”, objašnjava Sylvia.