Prvi koraci u Formuli 1
Naša je povijest u automobilizmu započela dolaskom Amédéea Gordinija, poznatog po automobilima za Veliku nagradu. Renault je izgradio tvornicu Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se prvo koncentrirao na dvolitreni V6 motor, koji je predstavljen u siječnju 1973. Natjecao se na slavnom Europskom prvenstvu dvolitrenih sportskih automobila.
Potaknuti tim uspjehom, Renault se pridružio FIA-inom svjetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turboverziju motora.
Renault Sport službeno je osnovan 1976., dok su se tek pokretala sportska natjecanja bolida jednosjeda: Formula 2, Sport Le Mans, a zatim 1977. Formula 1. Renault je u Formulu 1 ušao kao tim. Marka je bila predvodnik s ključnom inovacijom: turbo pogonom. Dok je njegova konkurencija koristila motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbo pogon. U isto su vrijeme Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud 1978. osvojili 24 sata Le Mansa u svom vozilu Alpine-Renault A442B, koje je pokretao Renault V6 turbo motor. Dijamantna marka ostvarila je svoju prvu pobjedu u Formuli 1 1979. na Velikoj nagradi Francuske, a za upravljačem vozila RS11 bio je Jean-Pierre Jabouille.
Renault je početkom osamdesetih osvojio 15 glavnih nagrada. 1983. godine osvojio je drugo mjesto na Svjetskom prvenstvu s Alainom Prostom, a na kraju sezone 1985. oprostio se od natjecanja.
U ranim 1980-ima Renault je osvojio 15 Velikih nagrada i završio na drugom mjestu na Svjetskom prvenstvu 1983. zahvaljujući Alainu Prostu, koji se na kraju sezone 1985. povukao iz natjecanja. Kockanje tvrtke Renault s turbo motorom, u koji nitko u to doba nije vjerovao, stvarno se isplatilo.