Grupa Renault

Prodajni rezultati Renault Grupe 2023

Renault Grupa zabilježila je snažan rast prodaje u svijetu: +9 % u odnosu na 2022., s ukupno 2.235.345 prodanih vozila tijekom godine. Uspješnu dinamiku Grupe potvrdile su tri ključne marke koje su zabilježile značajan rast.
  • Marka Renault je u 2023. u svijetu prodala 1.548.748 vozila bilježeći rast od 9,4 %. Renault, najprodavanija francuska marka automobila u svijetu, u Europi bilježi izvanredan rast i natprosječan napredak na tržištu: +19,3 % u odnosu na 2022. 
  • Marka Dacia je u 2023. u svijetu prodala 658.321 vozilo ostvarujući rast od 14,7 %. Dacijin uspjeh rezultat je snažnog novog identiteta temeljenog na četiri ključna modela koja, u usporedbi s rezultatima iz 2022., bilježe sve veći uspjeh. 
  • Marka Alpine prodala je 4.328 vozila i zabilježila rast od 22,1 %.   
Proizvodna ofenziva Grupe rezultirala je povećanjem tržišnog udjela u Europi : rast prodaje od 18,6 % na tržištu koje je poraslo za 13,9 %. o Zahvaljujući trima snažnim i komplementarnim markama, usmjerenima na stvaranje vrijednosti, Renault Grupa zauzela je treće mjesto na europskom tržištu automobila.
SVIJET
U odnosu na prošlu godinu, Renault je u svijetu ostvario solidan rast prodaje od 9,4 % (1.548.748 prodanih vozila). Renault je najprodavanija francuska marka automobila u svijetu, ponosna na svoj međunarodni ugled. Renault i dalje bilježi natprosječan napredak na svjetskom tržištu LGV-ova, što potvrđuje rast od 19,9 % na tržištu koje je poraslo za 10,4 %. 

Jedan od istaknutijih trenutaka za Renault u 2023. bilo je predstavljanje međunarodnog strateškog plana za 2027. koji bi, kroz predstavljanje osam novih modela u razdoblju od 2023. do 2027., trebao osigurati budući rast marke na tržištima izvan Europe. U 2023., marka se izvan Europe razvijala uglavnom u Brazilu, Turskoj i Maroku.   

EUROPA
Posebno snažna aktivnost zabilježena je u Europi gdje je marka ostvarila sjajan rast od 19,3 % s ukupno 977.635 registriranih vozila. Renault je zabilježio natprosječan napredak na europskom tržištu koje je poraslo za 13,9 %, ostvario dobar tržišni udjel i pomaknuo se s petog na drugo mjesto najprodavanijih marki na europskom tržištu osobnih vozila i LGV-ova – sve to uz daljnje provođenje komercijalne politike usmjerene na stvaranje vrijednosti kroz prodaju svakog drugog automobila privatnim kupcima. 

Rast prodaje prvenstveno je zabilježen u Španjolskoj (+30 %), Italiji (+37 %) i Ujedinjenoj Kraljevini (+51 %). 

Renault je na domaćem francuskom tržištu još jednom potvrdio vodeći položaj na tržištu osobnih vozila (277.914 prodanih vozila, što je rast od 18 %) i LGV-ova (112.569 prodanih vozila, što je rast od 13 %). Clio, najpopularniji automobil u Francuskoj, postao je najprodavaniji model u 2023. sa 111.741 registracijom zabilježenom u svim prodajnim kanalima. S ukupno 219.365 prodanih primjeraka, Clio je treći najprodavaniji automobil u Europi. Renault je istinski europski predvodnik i na tržištu LGV-ova te bilježi 25,7-postotni rast na tržištu koje je poraslo za 15,3 %. Kangoo/Express (+32,4 %) i Master (+14,5 %) vodeći su modeli u segmentu.  

Austral
Komercijalna politika usmjerena na stvaranje vrijednosti i stjecanje tržišnih udjela
U skladu s vlastitom strategijom usmjerenom na stvaranje vrijednosti, Renault ubrzava ofenzivu u C-segmentu i višim segmentima (+26 %) u Europi.
Marka je u C-segmentu i višim segmentima u Europi zabilježila rast prodaje od 26 % u odnosu na 2022., prvenstveno zahvaljujući uspjesima Méganea Conquest, Australa, Espacea E-Tech Hybrid i Meganea E-Tech electric.
Prodajni miks i prodajni kanali također pokazuju uspjeh: Renault je u pet ključnih zemalja, u okviru tržišta privatnih kupaca usmjerenog na stvaranje vrijednosti, ostvario više od polovice prodaje. Nadalje, najbolje opremljene inačice kao što je Esprit Alpine posebno su privukle kupce: 51% prodaje Australa i 44% prodaje vozila Espace E-Tech Hybrid otpada na inačicu Esprit Alpine.
Megane etech
Elektrifikacija: strategija marke za osvajanje europskog tržišta
Renault nastavlja provoditi elektrifikacijsku ofenzivu (hibridna i 100% električna vozila). Marka je važnim tehnološkim odlukama potvrdila svoju relevantnost i spremnost da ispuni očekivanja kupaca, pri čemu njezin portfelj 100 % električnih vozila i portfelj hibridnih vozila pomažu ubrzati put prema energetskoj tranziciji. Zahvaljujući tomu, Renault je ubrao vlastiti napredak: u godinu dana ostvario je rast prodaje od 19,7 % (270.362 prodanih vozila) i zauzeo treće mjesto na europskom tržištu elektrificiranih osobnih vozila. Prodaja elektrificiranih vozila sada čini 39,7 % prodaje Renault osobnih vozila. 

Taj trend dodatno je osnažen 62-postotnim rastom prodaje hibridnih vozila (185.666 ukupno prodanih vozila). Austral, Clio i Captur spadaju u deset najprodavanijih hibridnih modela u Europi. 

Megane E-Tech electric, predstavljen sredinom 2022., promijenio je položaj marke na tržištu 100 % električnih automobila i privukao nove kupce (stopa priljeva novih kupaca u odnosu na konkurente iznosi više od 50 % u Europi). Megane E-Tech electric prodan je u 47.504 primjerka u 2023. te se tako našao među tri najprodavanija vozila u svojoj kategoriji u Europi. 

U 2024., Renault portfelj 100 % električnih vozila postat će bogatiji za Scenic E-Tech electric i Renault 5 E-Tech electric.   
HRVATSKA
I u Hrvatskoj je Renault u 2023. ostvario vrhunske rezultate budući da je prvi put u 20 godina zauzeo prvo mjesto u ukupnoj prodaji osobnih i gospodarskih vozila s 8178 prodanih vozila što je povećanje od 105% u odnosu na 2022. Glavni pokretač takvoga rasta je prodaja LGV-a gdje je Renault već 6. godinu za redom vodeća marka s prodanih 2316 vozila i zauzima 25% udjela na segmentu. Najprodavaniji model među lakim gospodarskim vozilima je Renault Master furgon s 887 vozila, iza kojeg slijedi Express Van s prodanih 602 i Trafic Passenger s prodanih 296 vozila. 

Na segmentu osobnih vozila Renault je zauzeo 3. mjesto s prodanih 5862 vozila i 10% udjela što je povećanje od 124% u odnosu na prošlu godinu. Pokretači takvog rasta su prije svega Renault Clio koji je s prodanih 2585 vozila (197 % više u odnosu na 2022.) postao najprodavaniji gradski automobil u Hrvatskoj. Drugi pokretač rasta je Captur koji je s 1479 vozila preuzeo titulu najprodavanijeg gradskog SUV-a u Hrvatskoj.